Komentari dnevnog tiska o propovijedi Kardinala na M. Bistrici

Jedan dnevnik sa potpisom G.An piše:“Nadbikup u prekjučerašnjoj homiliji u Mariji Bistrici
uputio novu kritiku aktualnoj vlasti, te rekao kako su katolici „izloženi valovima kulturalnih
revolucija“Riječ je o jednoj od politički provokativnijih propovijei.“
U drugom dnevniku Ivica Šola piše:“To je dosad najizravnija i najkonkretnija kardinalova
propovijed, snažnija i od famoznog „grijeha struktura“Crkva postaje jedina ozbiljna
opozicija, a Glas Koncila jedino opozicijsko glasilo“ Drugi komentator Darko Pavičić
piše:“Država u kojoj nema opozicije, nema ni vlasti. Ne da nema vladajučih i vlastodržaca,
nego nema pravog vodstva koje je u stanju voditi jednu državu.Hrvatska bez vizije najbolji
je primjer takvoj tezi.. Premda Crkva ne može biti opozicija u političkom smislu, može stati
iza interesa naroda.“

Što je kardinal rekao:“Nažalost u novije
smo vrijeme suočeni s pojavama koje
suše naše živote.

Vjera dokida strah; ideologija
ga nameće. Vjera se suočava s
istinom prošlih događaja i u svakom
naraštaju trži plemenitu iskru od koje
žIvi nada; ideologija ne želi istinu i
novim lažima pokušava iojačati stare
laži.Vjera ponizno pristupa otajstvu
života i zahvaljuje za divan dar
koji ne smije biti pripušten ljudskim
prohtjevima.Evo tragova „kulturne
revolucije“ koja se uporno provodi.Od
lijepe i bogate i za život poželjne
Domovine, želi se nametnuti sliku
ružne, neprihvatljive, sirotinjske
zemlje kojom Hrvati ionako ne mogu
upravljati. Strah je onodobno bio
najmoćnije sredstvo komunizma.
Utjerati strah i istjerati vjeru te
obezvrijediti nadu uistinu je najbrži
put do vladanja ljudima.Zatim slijedi
drugi korak:pokušati izmijeniti
povijest. I konačno treći korak. Srce i
život ispunjen strahom i nesigurnošću,

postaju podlogom za površan pristup
otajstvu života i otvorenosti prema novim
životima. Zbog toga ne čudi što se zadire
u potanja o početku života, o obitelji,
o odgoju.Novi sustav ako je uopće
potreban, oslanja se na relativizaciju
temeljnih polazišta i prikriven je krinkom
neutralnosti, nedorečene znanstvenosti i
najčešće nekom zemaljskom dobiti.. No
čovjek koji je dopustio da ga Bog otvori
za svoju riječ ne može biti preplašen i
tužan.“